ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) محدودیت ترافیکی بولوار ابوطالب به سمت چهارراه احمدآباد به دلیل نشست زمین در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است
سرخط خبرها

افزایش واگن‌های خط یک مترو و بهره‌برداری کامل خط ۲ تا سال ۱۴۰۳ | ثبت‌نام موتورسیکلت‌های برقی با شرایط اقساطی ادامه دارد

  • کد خبر: ۱۶۳۱۶۶
  • ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۳
افزایش واگن‌های خط یک مترو و بهره‌برداری کامل خط ۲ تا سال ۱۴۰۳ | ثبت‌نام موتورسیکلت‌های برقی با شرایط اقساطی ادامه دارد
رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی مشهد گفت: در مجموع، ۲۰ درصد شهروندان از ناوگان اتوبوسرانی و قطارشهری بهره می‌ برند.

به گزارش شهرآرانیوز، ایمان فرهمندی، رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی مشهد در برنامه اشاره با بیان اینکه یکی از راه‌های مقابله با آلودگی هوا، گسترش حمل‌ونقل عمومی است و اخیرا قیمت بلیت اتوبوس و قطارشهری و خدمات دوچرخه اشتراکی را کاهش دادیم، افزود: از سوی دیگر، برای کاهش استفاده از خودرو‌های شخصی، براساس مجوز قانونی، هزینه پارک‌های حاشیه‌ای را افزایش دادیم که از یک هفته قبل اجرایی شده است. 
وی افزود: تا پیش از شیوع ویروس کرونا، حدود ۱۶ تا ۱۷ درصد از مردم از ناوگان اتوبوسرانی استفاده می‌کردند و یک درصد از مردم نیز از قطارشهری؛ خوشبختانه با بهبود شرایط، این آمار به دوران قبل کرونا برگشته است.
به گفته وی،  امسال ۱۱۰۰ میلیارد تومان برای تامین ناوگان قطارشهری و ۱۱۰۰ میلیارد تومان هم برای تامین اتوبوس در نظر گرفته‌ایم. 
فرهمندی خاطرنشان کرد: امیدواریم با حمایت‌های دولت، ۵۰۰ دستگاه اتوبوس را ظرف ۲ سال آینده به شبکه حمل‌ونقل عمومی مشهد مقدس اضافه کنیم. همچنین جهت رفع دغدغه تاکسیرانان کرایه تاکسی در سطح نرخ تورم، از ۶ فروردین تغییر کرد.

کمتر از ۱۰ درصد معابر مشهد، مشمول مدیریت پارک حاشیه‌ای است

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه اظهارداشت: در خصوص پارک‌های حاشیه‌ای، تمهیدات و تخفیفاتی ذیل مصوبه شورای شهر درنظر گرفته شده است مثلا پلاک خودرو اگر در زمان توقف بدهی نداشته باشد، مشمول ۳۵ درصد تخفیف می‌شود؛ همچنین اگر با استفاده از نرم‌افزار «شهر من» خوداظهاری داشته باشند، تا ۱۰ ساعت در ماه می‌توانند از ۹۰ درصد تخفیف بها استفاده کنند و پس از آن نیز ۷۰ درصد تعرفه مصوب را پرداخت کنند.

وی اظهارداشت: اگر شهروندان به صورت نرم‌افزاری نسبت به شارژ پلاک خود اقدام کنند، ۲۰ درصد شارژ اضافه دریافت می‌کنند.

فرهمندی با بیان اینک علاوه بر این، توقف‌های زیر نیم ساعت نیز مشمول تخفیف ۹۰ درصدی می‌شوند، افزود: تلاش ما بر این بوده که توقف‎‌های اضطراری و کوتاه‌مدت مردم آسان و توقف‌های طولانی مشمول پرداخت هزینه باشد تا مردم به استفاده از وسایل حمل‌ونقل همگانی تشویق شوند.

به گفته وی، زیر ۱۰ درصد از معابر شهر مشهد، مشمول مدیریت پارک حاشیه‌ای است که از جمله اهداف آن، درکنار کاهش آلودگی هوا، ایجاد فرصت پارک خودرو برای عموم شهروندان در معابر شهری است.

فرهمندی ادامه داد: سال گذشته بیش از ۳۰ معبر از فهرست مدیریت پارک‌های حاشیه‌ای حذف شده و برنامه‌ریزی شده تا معابر جدیدی را مشمول این طرح کنیم. مدیریت پارک‌های حاشیه‌ای در ۳ گروه «الف»، «ب» و «ج» تعریف شده که هزینه آن‌ها نیز متفاوت است.

وی تصریح کرد: موتورسیکلت‌های برقی نیز به عنوان یکی از مُدهای حمل‌ونقل پاک، با شرایط بسیار آسان و به شکل اقساط ۲۴ ماهه، بدون افزایش قیمت، برای عموم شهروندان قابل ثبت‌نام است.

افزایش واگن‌های خط یک مترو و بهره‌برداری کامل خط۲ تا سال۱۴۰۳

 رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: خط یک مترو، علاوه بر ۶۰ واگن کنونی، نیازمند ۶۰ واگن دیگر است، درحال عقد قرارداد برای تامین ۶۰ واگن مورد نیاز آن هستیم.

وی افزود: امسال بیش از ۱۱۰۰ میلیارد تومان برای تامین واگن‌های خط ۱ درنظر گرفته‌ایم که بخشی از آن تا سال آینده اضافه می‌شود و این رویه در ادامه نیز ادامه خواهد داشت.در خط ۲ قطارشهری نیز ایستگاه شهدای سلامت نواقصی نیز دارد که باید تکمیل گردد و شاهد بهره‌‎برداری کامل باشیم.

به گفته وی،  اعتباری معادل نیاز این خط، برای تکمیل درنظر گرفته‌ایم و امیدواریم تا سال آینده شاهد تکمیل و بهره‌برداری خط ۲ باشیم. عملیات حفاری خط ۳ در جبهه شرقی تا شهرک ابوذر نیز به اتمام رسیده و دستگاه حفار درحال انتقال به انتهای بولوار امامت است که عملیات خود را از ۲ ماه آینده به سمت "امیریه" آغاز می‌کند.

فرهمندی خاطرنشان کرد: فاز یک خط ۳، حدفاصل میدان شهدا تا پایانه مسافربری امام‌رضا (ع)، مورد تاکید شورای اسلامی شهر است و برنامه داریم که تا اواخر امسال این خط را وارد فاز آزمایش کنیم که در تابستان، شاهد بهره‌برداری عمومی باشیم و مردم را با استفاده از مترو به حرم مطهر رضوی برسانیم.

پیش‌بینی ساخت ۱۰ تقاطع غیرهمسطح جدید در مشهد

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد اظهارداشت: امیدواریم با کمک مردم، ورودی بولوار خواجه‌ربیع از میدان امام‌حسین (ع) را بازگشایی کنیم؛ سه‌راه شهید محسن کاشانه، خیابان‌های دانش شرقی و غربی و برخی دیگر از محور‌های اصلی ترافیکی شهر نیز تعریض خواهند شد.

وی ادامه داد: کارخانه آسفالت جدیدی برای شهرداری مشهد خریداری شده که با تکنولوژی جدید، آسفالت با هزینه کم تولید می‌کند؛ از این طریق، نقص سال گذشته در حوزه آسفالت را جبران خواهیم کرد.
فرهمندی از دیگر برنامه‌های مدیریت شهری را بازگشایی و تعریض بخشی از خیابان هاشمیه، حدفاصل بولوار نماز تا بولوار شهید فکوری اعلام کرد و گفت: در سال جاری ۱۰ تقاطع غیرهمسطح پیش‌بینی شده که برخی از آن‌ها وارد فاز اجرایی می‌شود و برخی دیگر نیز وارد فاز مطالعاتی خواهند شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->